8 Nisan 2011 Cuma

ADANA ARI ÇİFTLİĞİ

Hava şartları ve kolonilerin gelişmemesi,ana memelerimizin bu şekilde olmasına sebep oldu.
Zayıf baıcı kovan ancak bu kadar ana memesine bakabilir.
Çıta eklinde olmasa da olabiliyor.Ben luzum hissetmedim.
Çok büyük olmayınca peteklerde kırılma omuyor.
Daha önce keklerimzi hazırlıyoruz.
Tek tek içine bırakıyoruz.
Ana memelerini bu peteklere takıyoruz.
Arı çırplmasına hazır hale getirioruz.
Arıları çırpıp üç gün gölgede misafir ediyoruz.
Havalandırmaları mutlaka olmalı.
Masanın altındakiler yukardakilerden bir gün sonra açılacak.
Üç gün sonra dağıttık.
Yönlerini farklı farklı koyuyoruz.
Çok aralıklı da değil.
Birleştirmelerde biraz yakın olmaları iyi oluyor.

5 yorum:

adem yamak dedi ki...

hocam ana arılar servise hazır hale ne zaman gelir arı satışı varmı varsa fiatınıda yazarmısın. çalışmalarında başarılar dilerim adem yamak

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

selamlar
hocam
bilgiler açıklayıcı idi
bizleer faydalı oldu
başarılar

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Mehmet bey; sizin sezon başlamış hayırlı olsun.
Larva tranferlerinde daha az larva transferi yaparsanız bana göre daha iyi olur, genede siz bilirsiniz hayırlı sezonlar.

Unknown dedi ki...

iyi günler ben de arıcılığa yeni merak salanlardanım. Aklıma takılan olay şu .? tek bir ana arı yanında hiçbir işçi arı vs olmadan kolonisini kurabilirmi?

Unknown dedi ki...

Kardeşim bana kafkas ana arı lazım bu ayın içinde satış yapiyormusunuz cevab verirseniz sevinirim iyi akşamlar