31 Ocak 2010 Pazar

BUCKFAST ARISI

Yurt dışından getirttiğimiz Buckfast Ana Arısı
Bizim yıllardan beri ürettiğimiz Buckfast Anamız(Sarı olan)

Yine kendi ürettiğimiz Buckfast Anas(Siyah olup boğumları sarı)
BUCKFAST ARISI

Uysaldır.



Gelişme hızı çok iyidir.



Yavru durumunu zamana



ve bölgeye göre ayarlar.



İlkbaharda hızlı gelişir.



Bal verimi yüksektir.



Oğul eğilimi çok azdır.



Kışlama yeteneği iyidir.



Yeni yeni tanınmaya başlayan bir ırktır.



Anayı kıskanır.



Başka ırklarda ana kabul ettirmek biraz zordur.



Soğuğa ve sıcağa dayanıklıdır.



Yukardaki resim bu sene dışardan gelen orjinal anadır.






































5 yorum:

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

hocam bilgilendirme için sağolun
peki bu arı ırklarından en iyisi sizin bölgenizde randıman veren hangisi acaba
hangisinden randıman aldınız
bu kadar arı ırkına neden gerek duydunuz neden bu kadar arı ırkını bir arada tutuyorsunuz sebep neyir
soruların cevabını isterim mumkunse
başarılar

Kenan GİŞAN dedi ki...

Mehmet bey
Buckfast ırk değil hibriddir.

Çerkez dedi ki...

Slm hocam Buckfastı kendinizmi ürettiniz nasıl anlatırmısınız

Mehmet Akpınar dedi ki...

Taşkın Bey'im,Çukurova Üniversitesi öğretim görevlisi Prof Dr.Ulviye Hanım;bizim Akdeniz Bölgesi için Kafkas ve İtalyan Arısının iyi bir sonuç veremeyeceğini bizzat bana söylemişti.
Benim deneyimlerimi anlatsam bazı arkadaşları küstürebilirim.Ama ben on altı yıl önce Kafkas,sonra Kafkas Melezi,daha sonra italyan ve karniyol arılarıyla çalıştım.Karnika arısını dışardan getittiriyordum Yunanistan'da ölmüştü.Onu deneyemedim.Arkadaşım o ırkla da çalıştı.En son Bir mühendis arkadaş Buckfast Arısından dört tane getirtmiş.İkisini ben ürettim.Detayını eski yazılarımda anlatmıştım.
Ben yalnızca bu ırkta karar kıldım.Türkiye'de bu ırkla ilk çalışanlardanım.
Bizim Akdeniz bölgesi,bence ,Karniyol ve Buckfast ırkı arılara daha elverişli.
Kenan Bey'im;Hibrit:Değişik türden hayvan veya bitkiden üremiş (hayvan veya bitki) kırma, azma, metis.

Değişik ırkta ana babadan doğmuş olan (kimse) melezleme ya damelez çaprazlaması sonucu meydana gelen canlı; heterozigot döl. Hibrit.

İki ya da daha fazla farklı kökenden oluşan herhangi bir makromolekül.
Ama ne olursa olsun ben çok mu çok memnunum.Ana üretmenizi inceledim.Herhalde bazı çalışmalarınızı eklememişsiniz yada paylaşmamışsınız.
Sayın Çerkez,Buckfast arılarıyla çok çalıştım.7-8 seneden beri ıslah çalışması yapıyorum.Dışaran ojinal getirtiyorum.Bizim ürettiğimiz derken bu yöreye uygun hale gelen ve çok verimli bir arı ırkının oluştuğunu söyleyebilirim.Saf değil de nedense melez(hibrit)daha verimli oluyor.
Çok güzel arım var ama balımız elimizde kaldı.Bunun derdine düşmeliyiz.
Saygı ve sevgilerimle.

Unknown dedi ki...

Hocam nasıl elde ederiz anayı